Public relations i reklama

Mawia się, że reklama jest dźwignią handlu i w rzeczy samej hasło to nie mija się z prawdą. Reklama nie musi przynosić szybkich efektów. Pozwala także budować wizerunek i świadomość istnienia marki oraz jej wysokiej jakości.

Chociaż ten aspekt to już raczej ramy działania public relations. Przedsiębiorstwo bez intensywnej kreacji wizerunku nie ma możliwości na osiągnięcie mocnej pozycji na rynku. Mowa tu oczywiście o poważnym biznesie, a nie drobnych przedsiębiorcach, bo ich raczej nie stać na prowadzenia całych kampanii public realtions, z prostej przyczyny, gdyż skuteczna budowa marki wiąże się z znacznymi nakładami. Do niedrogich i skutecznych środków marketingu zaliczyć można by tu promocja w Internecie.

Promocja sieciowa jest coraz częściej dobieranÄ… metodÄ… reklamy dla nowoczesnego biznesu. O ile tak zwane banery reklamowe – obrazek z reklamÄ… na stronie internetowej. stajÄ… siÄ™ dzisiaj mniej skuteczne zw. na fakt iż osoby je oglÄ…dajÄ…ce już siÄ™ do nich przyzwyczaili, o tyle znacznie mocniej robi siÄ™ popularna reklama, która wcale na reklamÄ™ wyglÄ…da. Na przykÅ‚ad wszelkie programy reklamy kontekstowej typu google adsense/adwors, adKontekst, Onet Kontekst itp. Na pewno można w internecie trafić nadal na wyjÄ…tkowo upierdliwe reklamy popup, które mocniej denerwujÄ… internatów i nastawiajÄ… negatywnie do firmy niż nakÅ‚aniajÄ… do zakupu ich towaru. A jak do tego dodamy uciekajÄ…cy przycisk wyÅ‚Ä…czajÄ…cy oraz nieprzyjemny dźwiÄ™k to lipa zapewniona i internauta zirytowany stwierdza, iż od danej firmy to on na 100% nic nie zakupi. OczywiÅ›cie podstawÄ… w jego przyszÅ‚ych decyzjach konsumenckich bÄ™dzie i tak cena, jednak mimo wszystko taka reklama nie daje nic dobrego. Dlatego dziwie siÄ™ reklamodawcÄ…, którzy z takich form korzystajÄ…, bo z kolei wÅ‚aÅ›cicielom portali internetowych nie ma siÄ™ co dziwić. DostajÄ… kasÄ™ i sÄ… zadowoleni. Trudno, że jakiÅ› internauta wyÅ‚Ä…czÄ… podirytowany stronÄ™ portalu. W koÅ„cu i tka majÄ… miliony odwiedzin dziennie.

Wracając do tematu public relations internetowy to znacząco skomplikowany element podobnie zresztą jak tradycyjny. Kampania musi być dobrze zorganizowana. Tak więc trzeba dobrze się zastanowić nim rozpoczniemy jakieś działania. Tak aby nie przyniosły odwrotnych efektów negatywnych, albo okazały się nieskuteczne. W teorii wydaje się to banalnie proste, jednak w praktyce już tak nie jest. Często bardzo trudno podjąć decyzję co do pewnych działań i trudno przewidzieć ich efekty, mimo przeprowadzonych badań marketingowych. Oczywiście badania takie zmniejszają prawdopodobieństwo błędnej decyzji, ale nie gwarantują sukcesu.

Inne źródła:
https://wirtualny.slask.pl