Nietypowe segmenty e-handlu

Istnieją w sieci swojego rodzaju nietypowe segmenty e-handlu. Czy to chociażby ze względu na swoją specyfikę, czy rodzaj produktu albo też warunki konkurencyjne.

Do takich segmentów można na przykład zaliczyć dekoracje ślubne. Ponieważ taki produkt jak dekoracje ślubne nie jest sprzedawany zbyt często w ramach e-handlu, raczej dominują tu tradycyjne metody sprzedaży, co nie znaczy że dekoracje ślubne nie są sprzedawane w sieci. Są sklepy wirtualne oferujące dekoracje ślubne i jak w każdej branży można również zauważyć na tym rynku kilku liderów oferujących dekoracje ślubne. Nie ma w tym nic dziwnego, na pewno oferując dekoracje ślubne w sieci można zarobić jak na każdym innym produkcie.

Oprócz dekoracji ślubnych można wśród takich nietypowych segmentów e-handlu wskazać regionalne rynki internetowe np: firma Extra Opony Warszawa. Firma ta działa przede wszystkim na rynku w Warszawie, ale nie tylko. Skoro w e-handlu nie obowiązują ograniczenia terytorialne, dlaczego firma Extra Opony Warszawa zdecydowała się również działać lokalnie sprzedając swoje opony w Warszawie? Wynika to prawdopodobnie ze struktury konkurencji, ponieważ na rynkach lokalnych takich jak Warszawa jest mnie sprzedawców niż na rynku ogólnopolskim, a firma Extra Opony Warszawa nie jest wyjątkiem stosującym taką strategię.